Rekordmånga basketörer denna fredag.
Svart: Illern, Peter, AIK-Thomas, Erran, Niklas, Stina
Rosa: Nypan, Henning, Johan W, Tomas, Olle
Mängden gjorde det svårt att tränga igenom försvaren, det blev många halvdistansskott mot korgarna. Korgarna ja, den sydvästra är som bekant lite styv och kräsen, kräver viss precision. I nordost hänger en mjuk, lite lös och mer förlåtande sak.
Just ikväll hade nätet trasslat sig och AIKThomas fick sträcka ut sig för att trassla upp.
I denna upptrasslade korg slank några av mina halvdistansare ner, något som tydligen imponerade på Peter då han utsåg mig till matchens lirare.
Svart hade avbytare och borde kunna hålla sig fräscha hela matchen men började snart hänga med huvet, det var bara Stina som höll farten upp och tjatade på laget.
Familjen Person gjorde ett konstnummer med en smörpass från pappa till dottern som satte en fin trea.
Men vad hjälpte det, lag Städrock med Henning i anfallet drog ifrån och vann stort.
Riktigt kul att vara många, fortsätt så!
/tomas